Pomůcky a hračky
pro děti od 2 do 3 let

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus.

věk 25-27 měsíců

Já mám dva

...a kdo má víc?

Dítko si v tomto věku čím dál více uvědomuje sebe sama, svoje preference, touhy, přání, a potřebuje, aby je okolí respektovalo nebo alespoň přijalo. Fyzicky nadále sílí a rozvíjí rovnováhu a obratnost. 

Batole zároveň potřebuje mnoho příležitostí k tvůrčímu projevu, procvičování a zdokonalování jemné motoriky, k rostoucí samostatnosti a hlavně ke konverzaci a spolupráci s rodiči a dalšími dospělými i dětmi.

Zaměřujeme se na jednoduché, odolné a otevřené hračky, se kterými dítě návod nebo pomoc v podstatě nepotřebuje – jako například mozaika, puzzle nebo třídící žetonky.

věk 28-30 měsíců

O překot pusou, rukama

...a hlavou a pocity!

Zhruba ve věku dvou a půl let prochází batolata takzvanou jazykovou explozí, v jejímž průběhu rapidně roste slovní zásoba a vyjadřovací schopnosti. 

V neposlední řadě rapidně roste motorika a koordinace a zároveň s ní komplexita hry, které je dítě schopné – protože se už nemusí ze všech sil soustředit na ovládání ruky, otevírají se dveře k sofistikovanější hře, koncepčně složitějším aktivitám a delšímu soustředění.

Doporučujeme vyhradit zvláštní prostor pro tvořivé a výtvarné aktivity. Dítě se v tomto věku silně spoléhá na řád prostoru, který mu pomáhá se orientovat a správně s věcmi nakládat.

věk 31-33 měsíců

Čas tak letí

...když se batole dobře baví!

Malé batole s jistotou a sebevědomím chodí i běhá, jeho mluvení už začínají rozumět i cizí lidé, chápe a poslouchá základní pravidla a v mnoha směrech dokáže korigovat své vlastní chování. 

Zároveň již zvládá identifikovat emoce ostatních, často o nich mluví nebo je i napodobuje, a zpětně dokáže popsat i emoce vlastní. 

U řady dětských hraček je dobré ukázat dítěti základní použití hračky a další hru nechat na něm. Ať si samo přijde na to, co vše se s hračkou dá dělat a co ho baví. Málokdy pochybíte, budete-li respektovat a podporovat nerušené soustředění dítěte.

věk 34-36 měsíců

34-36

Podtitul...

Přibližně ve třech letech se dítko dokáže vědomě věnovat účelové práci a procvičování, a čím dál lépe dokáže ovládat své projevy a chování. Jakmile je zapálené do vhodného úkolu, je důsledné, neúnavné a soustředěné.

Nejpozději v tomto věku doporučujeme zavést pracovní koberečky. Pro “větší” práci jsou ideální šité přírodní koberečky nebo předložky, pro drobnosti poslouží prostírání. Podložka dítěti definuje prostor a pomáhá udržet celou aktivitu na jednom místě.

Tříleté dítě by mělo pomůcky nejen vracet na poličku, ale také zkontrolovat, zda jsou všechny v pořádku.